tisdag 1 maj 2007

Är det värt det?

Ibland vill jag någonting, eller jag tror iaf att jag vill någonting, men jag vågar ändå inte göra det som krävs för att kanske få det som jag vill. Kanske gör jag inte det som krävs bara för att när jag verkligen tänker efter, så vore det inte värt det ifall att det inte alls blev så som jag ville. Kanske vågar jag inte ta chansen eftersom det jag riskerar att förlora gör mig mer ledsen än det som jag kan vinna gör mig glad.

Fast trots att jag vet om allt det här, så slutar det ändå 99% av gångerna med att jag ändå tar chansen, jag riskerar att må dåligt för en tid framöver bara för att jag inte kan låta det vara. Jag kan inte låta någonting vara när jag faktiskt vet att det trots allt finns en chans att jag ändå kan få det jag vill. Så därför tar jag risken om och om igen, trots att jag ibland inte önskar något hellre än att jag bara skulle kunna låta bli. Bara låta det vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår vad du menar. Men om man har chansen så tar man oftast den, fast det kanske inte alltid är det bästa.

PussPuss
Amanda