måndag 14 maj 2007

Kan man vara en hamburgare?

En sak som jag och Amanda har diskuterat minst hundra tusen gånger, men som vi aldrig riktigt kommit fram till något vettigt svar på, är vad man egentligen säger om någon som kommer från Hamburg. Jag menar, är man en hamburgare då eller? Haha. Men det blir ju liksom så. Om man kommer från Sverige är man svensk, kommer man från Danmark är man dansk och kommer man från Hamburg är man hamburgare. Jag menar visst, om man kommer från Norge så kan man ju även säga Norrman istället för norsk, men jag menar, det blir ju inte bättre de. Det kan ju inte heta hamburgeman, hahaha. Och man säger ju t.ex. portugis, men det kan ju heller inte heta hamburgis, haha. Oxå kan man ju säga typ rimbobo, men hahaha, då blir de ju hamburgebo, hahaha. Då får jag upp en bild av ett ställe där det springer omkring en massa hamburgare :p

Nej, slutsatsen av allt det här blir helt enkelt att, bor man i Hamburg är man hamburgare. Hahaha, fast då finns det ju massa olika slags hamburgare här i världen, för då finns det ju även Sankt Petersburgare och Luxemburgare, hahaha

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAA! Det låter såå himla kul:p Man kommer nästan aldrig fram till något vettigt när man diskuterar det där:P

PussPuss(L)